Autor Wiadomość
AdamSJ
PostWysłany: Śro 19:25, 24 Maj 2006    Temat postu: UWAGA! Zaktualizowane zadania do wyboru! NOWOSC!!!

Zaktualizowana lista zadan do wyboru dla seminarzystow, którzy jeszcze sie nie wykazali lub zaliczajacych wyklad, którzy chcą sobie ułatwic lub zastapic egzamin.

Zgodnie z wczesniejszymi ustaleniami, osoby, które w przekonywujący sposób wywiążą się z przynajmniej z 3 wymienionych niżej zadań (ewentualnie nawet z dwóch ale z tych bardziej rozbudowanych) będą zwolnione ze zdawania egzaminu czy raczej ten egzamin będziemial dla nich postać krotkiej i sympatycznej rozmowy.


1. Przerobienie kursu komputerowego Szybkie czytanie Synergia - przynajmniej wybranych fragmentów (lub podobnego - np. AceReader, RocketReader). Napisanie recenzji tego programu uwzględniającej refleksje, wrażenia i odczucia związane z jego używaniem (zarówno plusy jak minusy!). Można też dokonać porównania z innymi kursami/książkami tego typu lub nawiązać do odpowiednich badań psychologicznych.

Program szybkie czytanie Synergia - dostepny na wszystkich stanowiskach pracowni komp. Ignatianum - trzeba tylko wziąć plytkę CD od Pani przy xero. (zadanie za 2 punkty!)

2. Przetestowanie i analogiczna recenzja/refleksje użytkownika wobec któregoś z programów
komputerowych, lub kursów on-line wspierających efektywną naukę - np. SuperMemo (www.supermemo.pl, www.supermemo.net.pl, bezplatną wersję programu sm98 mozna ściągnąć bezpośrednio ze strony: www.supermemo.org/ftp/sm98.zip), ewentualnie Before you Know It (www.byki.com).

3. Przygotowanie (nagranie na komputerze/dyktafonie) sesji super-learning/sugestopedii według zasad tej metody (np. listy słów i zwrotów z języka obcego, którego się uczysz). Ewentualnie zaproponowanie Twemu nauczycielowi jęz. obcego by podobny materiał stworzyć i/lub wykorzystać na zajęciach.

4. Samodzielne stworzenie kilku map myśli - ilustrujących wybrane wątki z psychologii uczenia się i/lub innych interesujących nas tematów (np. związanych z przygotowywaniem się do określonego egzaminu).Umiejetnosc wyjasnienia zasad tworzenia MM.

5. Przedstawienie kilku własnych przykładów zastosowania mnemotechnik typu: akronim, droga, miejsce, żywy obraz, łańcuch skojarzeniowy, haki etc. do zapamiętania określonego zbioru informacji. (Zadbajmy by to nie były jakieś bezsensowne treści, ale coś, co rzeczywiście chcemy/potrzebujemy zapamiętać). Gotowość wyjaśnienia na jakich zasadach psychologii uczenia się/zapamiętywania opiera się skuteczność tych metod.

6. Własnoręczne wykorzystanie programu FreeMind (lub podobnego) do stworzenia mapy myśli
(jednej lub kilku) wybranego przez siebie zagadnienia/zagadnień. Gotowość odpowiedzi na pytania o zasady działania programu i ogólne założenia MM.

7. Przygotowanie bazy danych do tematu, którego chcesz się nauczyć za pomocą programu Super-Memo. Przetestowanie jej na sobie, zebranie spostrzeżeń/wniosków. Gotowość odpowiedzi na pytania o zasady pracy z programem i jego podstawy w psychologii uczenia się.

8. Stworzenie scenariusza/pomysłu dramy lub scenki, która za pomocą gestów, ruchu, odgrywania ról pomoże zrozumieć/zobaczyć/odczuć/zapamiętać dany materiał lub umiejętność.

9) Wypelnienie ankiety nt inteligencji wielorakich:
http://www.act.waw.pl/ankieta_mi/ankieta.htm
Wydrukuj (lub przepisz) swój profil. Podziel się refleksjami na temat tego profilu. Np: Czy jest dla Ciebie zaskoczeniem? Z czym się zgadzasz, z czym nie? Czego nowego dowiedziala/e/s sie o sobie? Jakie - w świetle testu - są Twoje największe atuty, zdolności w tej chwili? Czy wykorzystujesz je w pełni? Czy pracujesz także nad rozwinięciem słabszych stron? Czy Twoja obecna droga kształcenia i zawód, który chcial(a)byś wykonywać współgra z Twoim profilem IW?..... Laughing

10) Analogiczne zadanie z osobistą refleksją i komentarzem do testu i własnych wyników:

test na style uczenia się (w języku Tomasza Morusa:)
www.learning-styles-online.com/inventory/default.asp?ref=ga&data=eur+learning+styles+free+test

11) I jeszcze jedno zadanie z tej serii:

prosty test na inteligencję emocjonalną:
http://psphome.dhtml.pl/test_inteligencja_emocjonalna.html

Uwaga: Sugerowalbym by odpowiedź: "nigdy" rozumieć: "nigdy lub prawie nigdy" A oczywiście wzmianki o środowisku pracy jako" "w szkole/uczelni lub pracy".

12) UWAGA: Jeśli ktoś marzy o wykonaniu innego zadania, które
zademonstruje jej/jego zaprzyjaźnienie się (lub przynajmniej zaznajomienie) z psychologią uczenia się to prosze wyjść ze swoją propozycją. Pewnie dojdziemy do porozumienia. Być może pomoge nawet w znalezieniu źródeł Rolling Eyes

Oczywiscie, premiowane będzie jesli prace zamiescicie na forum!

W standardzie jt wysylka mailem - tylko bede wdzieczny za - w miare mozliwosci nie przesylanie plikow doc tylko rtf albo Open Office. Moze byc tez po prostu wklejone w okienku wiadomosci. Dzieki.

adamsj Laughing

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group